Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
La revue Phronesis est une revue scientifique internationale prenant pour objet de recherche l’étude des discours et des pratiques au service de la professionnalisation des métiers et des parcours de formation. Si elle s'intéresse à la professionnalisation à travers toutes les activité humaines (transformation du monde et transformation de soi), elle accorde une attention particulière à la professionnalisation des métiers et des parcours de formation qui relèvent des professions adressées à autrui. L’analyse des recherches portant sur ces métiers de l'humain (ou professions adressées à autrui) et sur leurs pratiques professionnelles met en évidence l'incontournable finalité éducative du travail réalisé nécessitant pour leur compréhension une approche multi et interdisciplinaire. Jusqu’alors, les travaux scientifiques classiques s’intéressant à la professionnalisation se sont assez largement intéressés aux activités industrielles et, dans une moindre mesure, et de manière plus récente, aux professions dans lesquelles la relation humaine est au cœur de l'activité. L’analyse des recherches portant sur ces métiers (et/ou ces professions) de l’humain et celles étudiant leurs pratiques professionnelles mettent en évidence la finalité éducative du travail réalisé. Dans cette perspective, il semble pertinent d’interpeller les sciences de l’éducation e de la formation comme grille de lecture compréhensive de la professionnalisation des professions adressées à autrui et des parcours de formation y conduisant. En effet, nous défendons l’idée que les activités constitutives de ces métiers et/ou de ces professions de l’humain ont notamment pour finalité la production d’un travail éducatif, même si cette « éducation » ne relève pas que du seul contexte scolaire. L’analyse des référentiels professionnels propres à ces métiers et à ces professions ne met pas toujours en évidence ni n’explicite cette visée éducative. Mais il ressort que « l’adresse à autrui » se pense et se met en œuvre avec une intention bienveillante d’aide aux apprentissages et/ou au développement tant professionnels que personnels. Cette intention porte parfois aussi une stratégie voire une fonction éducative et formative d’accompagnement de différents publics. Affirmer cette visée éducative des professions et des métiers de l’humain, c’est reconnaître que les professionnels font œuvre d’éducation car ils contribuent à la recherche d’un mieux-être chez autrui dont la condition première serait la réussite de ses différents apprentissages. Dès lors, ces professions et ces métiers de l’éducation, de la formation, du conseil et de l’accompagnement, celles aussi du « prendre soin » et du travail social, autrement dit ces professions et métiers de l’humain, se caractérisent par une visée éducative et éthique, par la dimension psychosociale de leur agir professionnel et par le caractère relationnel du travail réalisé. Être une revue scientifique prenant la professionnalisation comme objet d’étude, c’est aussi débattre des professions et des métiers de l’humain, tant sur le plan des évolutions de leurs contextes sociohistoriques, politiques, idéologiques et transformateurs de leurs pratiques professionnelles que sur le plan des conditions pédagogiques les plus favorables pour accompagner un apprenti ou un novice à devenir un professionnel. C’est également prendre en compte les différentes disruptions constitutives d’un projet personnel et professionnel fait de bifurcations et de reconversions choisies ou contraintes. La revue Phronesis propose donc de s’intéresser aussi aux acteurs de la professionnalisation (formateurs, tuteurs, accompagnateurs, conseillers, évaluateurs) qu’ils interviennent en situation de formation et/ou en situation de travail.
Teachers --- Enseignants --- Training of --- Periodicals --- Formation --- Périodiques
Choose an application
"This book presents a model for teachers' professional development together with the three central themes: (1) professionalism of teacher educators, (2) professional development of (student) teachers, and (3) (student) teacher practices. The different chapters of this book discuss these themes in detail and originated from an open call launched at the ISATT 2013 conference that was organized around the central theme of 'Excellence of teachers?'. Urgent issues that address practitioners, teacher educators, and researchers are discussed throughout the chapters and general research challenges for teacher education researchers are put forward in the epilogue of this book."
Teachers --- Training of. --- Lerarenopleiding --- 481.7 --- Teacher education. Teacher's profession
Choose an application
There are a bewildering number of counselling and psychotherapy courses on offer: yet often trainees are not fully aware of the implications of their choice of course for their time, finances and future career until they have already begun training. Choosing a Counselling or Psychotherapy Training takes the reader through all the stages of the therapeutic training path, looking at everything from starting a course to employment prospects.Informative and realistic, the book includes:* Theoretical approaches to counselling and psychotherapy* Preparation for starting a course
Counselors. --- Psychotherapists. --- Mental health personnel --- Human services personnel --- Counselors --- Training of --- Counseling --- Psychotherapy --- Psychotherapists
Choose an application
This book begins by investigating, through the use of think-aloud protocols, the mental processes of students when they translate. The creative and successful processes observed can be used directly for teaching purposes, while the unsuccessful ones can serve to find out where remedial training is needed. The book then goes on to discuss methods for improving a translator's competence. The strategies offered are based on the pragmatic and semantic analysis of texts from a functional point of view, and they include such practical matters as the use of dictionaries and the evaluation of translat
Translation science --- Translating and interpreting -- Study and teaching. --- Translating and interpreting. --- Translators -- Training of. --- Translators. --- Translators --- Translating and interpreting --- Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- Training of --- Study and teaching --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- #KVHA:Tolken --- #KVHA:Vertaaltraining --- #KVHA:Tolkentraining --- Vertalen --- didactiek --- didactiek. --- Traduction --- Services de traduction --- Traducteurs --- Étude et enseignement --- Training of. --- Study and teaching. --- Interpretation and translation --- Interpreting and translating --- Language and languages --- Literature --- Translation and interpretation --- Translating --- Translators - Training of. --- Translating and interpreting - Study and teaching. --- Étude et enseignement. --- Services de traduction. --- Traducteurs.
Choose an application
This volume looks at the context and history of management learning, offers a critical framework within which the key debates can be understood, discusses its values and purpose, and looks at external factors which influence it.
Industrial psychology --- #PBIB:1999.2 --- Executives -- Training of. --- Management. --- Management -- Study and teaching. --- Study and teaching. --- Executives --- Business education. --- Training of. --- Administration --- Executive training --- Executives, Training of --- Management development --- Management training --- Business --- Commercial education --- Education, Business --- Study and teaching --- Industrial relations --- Organization --- Assessment centers (Personnel management procedure) --- Education --- Business enterprises --- Programmed instruction --- Management --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
Het blijkt dat de woorden 'creativiteit' en 'speciale onderwijszorg' het goed met elkaar kunnen vinden. Vaak wordt in literatuur en op internet de relatie gelegd. Leerlingen begeleiden - bijvoorbeeld bij psychiatrische problemen, bij lichamelijke of zintuiglijke belemmeringen of in moeilijke sociaal-emotionele omstandigheden - vraagt om een oplossingsgerichte aanpak, waarbij creatief denken aan de orde is.
Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Social aspects --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- zorgverbreding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 080983.jpg --- Creativiteit ; kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Creativiteit --- Buitengewoon onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Musiceren
Choose an application
Heritage language education is a relatively new field developed as "heritage" has become an important trope of belonging, legitimacy and commodification. Many recent studies treat the "heritage language learner" as an objective category. However, it is a social construct, whose meaning is contested by researchers, school administrators and the students themselves. Based on ethnographic fieldwork in 2007-2011 at a weekend Japanese language school in the United States, this monograph investigates the construction of the heritage language learner at the intersections of the knowledge-power complex, ideologies of language and national belonging, and politics of schooling. It examines the ways individuals become, resist and negotiate their new subjectivity as heritage language learners through becoming objects of study, being caught in nationalist aspirations and school politics regarding what to teach to whom, and negotiating with peers with various linguistic proficiency and family backgrounds. The volume proposes a new approach to view the notion of heritage language learner as a site of negotiation regarding the legitimate knowledge of language and ways of belonging, while offering practical suggestions for schools.
Language and languages --- Second language acquisition. --- Language teachers --- Japanese language --- Teachers --- Second language learning --- Language acquisition --- Study and teaching --- Training of --- Foreign speakers. --- Heritage Language School. --- Japanese. --- Language Education. --- Sociolinguistics. --- Subjectivity.
Choose an application
S’intéresser à l’apprentissage en situation de travail, c’est avant tout porter un regard sur l’intervention ordinaire des enseignants. C’est aussi identifier les événements significatifs de leur développement professionnel et comprendre l’usage qu’ils font de leur expérience. Le développement professionnel des professeurs d’éducation physique ne se cantonne pas au quotidien de l’enseignement en classe. Il est au coeur des stages de formation continue, tant pour les formateurs que pour les formés. À l’aide de méthodes qualitatives fines, les auteurs explorent les singularités des intervenants en éducation physique sous l’angle de la didactique clinique, de l’étude de la pratique, de leur sensibilité à ou de la place qu’ils accordent au plaisir d’enseigner et d’apprendre.
Physical education teachers --- Professeurs d'éducation physique et sportive --- Occupational training. --- Formation professionnelle. --- Développement professionnel continu. --- Teachers --- Professeurs d'éducation physique et sportive. --- Enseignants --- Training of --- Formation --- Education --- apprentissage --- enseignant --- éducation physique --- Teacher training
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- leraren --- Enseignement --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- Teachers --- Enseignants --- Training of --- Periodicals. --- Formation --- Formation des enseignants. --- Training of. --- Europe. --- #TS:TOND --- lerarenopleiding --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Arts and Humanities. --- Education & Careers. --- Périodiques --- EBSCOASP-E EJEDUCA EPUB-ALPHA-E EPUB-PER-FT TAYFRA-E --- Teacher education --- Teacher training --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- Council of Europe countries --- School employees --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Teacher Education. --- Education (Continuing education) --- Education --- Europe
Choose an application
This book defines a dynamic, learning-centred approach to strategy, establishing the link between learning processes and competitive advantage, and examining the 'resource-based view of the firm' with reference to its importance for strategic change.
Personnel management --- Employees. --- Organizational learning. --- Strategic planning. --- Training of. --- Organizational learning --- Competition --- Strategic planning --- Management Styles & Communication --- Management --- Business & Economics --- #SBIB:35H200 --- #SBIB:316.334.2A551 --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Competition. --- Concurrence --- Concurrentie --- Mededinging --- Organisaties--Aanleren --- Organisations--Apprentissage --- Planification stratégique --- Strategische planning --- Apprentissage organisationnel --- Planification stratégique --- Goal setting (Strategic planning) --- Planning, Strategic --- Strategic intent (Strategic planning) --- Strategic management --- Competition (Economics) --- Competitiveness (Economics) --- Economic competition --- Learning organizations --- Economic aspects --- Planning --- Business planning --- Commerce --- Conglomerate corporations --- Covenants not to compete --- Industrial concentration --- Monopolies --- Open price system --- Supply and demand --- Trusts, Industrial --- Learning --- Communities of practice --- Knowledge management --- Employees --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Occupational training --- Employer-supported education
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|